Show simple item record

dc.contributor.authorMulder, J.
dc.contributor.authorNagtegaal, M.H.
dc.coverage.spatialNederland
dc.date.accessioned2021-01-20T08:53:14Z
dc.date.available2021-01-20T08:53:14Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12832/99
dc.description.abstractIn response to the legislative proposal on the revision of the regulation of multi-stage concurrence in criminal cases, the Council for the Judiciary (in Dutch: de Raad voor de rechtspraak) and also politicians have drawn attention to the financial capacity of citizens. Under the new law, unlimited cumulation of fines will be possible in case of multiple concurrence. Such accumulation can in practice lead to disproportionately severe punishment. Scientists have therefore made suggestions to include concrete tools for assessing the financial capacity in a ‘LOVS orientation point’ for multiple concurrence. The aim of the multi-act concurrence regulation could thus be more respected: a proportionate punishment.The following research question was central to the research: How can (Article 24 Criminal Code) be elaborated in concrete terms so that judges can take into account the proportionality of the sentence in relation to the financial capacity of the suspect when imposing (cumulative) fines?en_GB
dc.description.abstractDit rapport is een verslag van de proces- en effectevaluatie van een programma ter preventie van geweld op middelbare scholen, genaamd C&SCO-CAM. Het programma is een combinatie van het bestaande Nederlandse programma Conflicthantering en Sociale Competentie in het Onderwijs (C&SCO) en een in de Verenigde Staten ontwikkeld 'evidence-based' programma genaamd Responding in Peaceful and Positive ways (RiPP). De samenvoeging van deze twee programma's vond plaats in opdracht van het ministerie van Veiligheid en Justitie in het kader van het Actieplan tegen geweld. RiPP is in Nederland voorlopig CAM gaan heten, vanwege frequente verwijzing naar het display van een videorecorder, een handycam, waarop symbolen staan voor onder meer 'stop', 'terugkijken' en 'vooruitkijken'. INHOUD: 1. Inleiding 2. C&SCO-CAM in de praktijk 3. Monitoring van verandering van gedragsdoelen 4. Slotnl_NL
dc.publisherWODC
dc.relation.ispartofseriesCahiers 2011-01
dc.subjectEffectiviteit en efficiency
dc.subjectSchool en criminaliteit
dc.subjectScholieren
dc.subjectGeweld
dc.subjectPreventieprogramma
dc.subjectEvaluatie
dc.subjectJeugdige delinquenten
dc.titleEvaluatie van de pilot C&SCO-CAM
dc.title.alternativemonitoring van de implementatie en doelstellingen van een programma ter preventie van geweld op middelbare scholen
dc.typerapport
dc.identifier.project1546
refterms.dateFOA2021-01-20T08:53:14Z
dc.identifier.tuduuid:005976fe-5a45-4120-b82c-00ea498e86af
dc.contributor.institutionWODC
dc.source.cityDen Haag


Files in this item

Thumbnail
Name:
cahier-2011-1-volledige-tekst_ ...
Size:
588.8Kb
Format:
PDF
Thumbnail
Name:
cahier-2011-1-samenvatting_tcm ...
Size:
85.97Kb
Format:
PDF
Thumbnail
Name:
cahier-2011-1-summary_tcm28-69 ...
Size:
85.01Kb
Format:
PDF

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record