Relatie tussen de primaire politie-opleiding en de politie-praktijk
dc.contributor.author | Junger-Tas, J. | |
dc.contributor.author | Holten-Vriesema, J.S.E. | |
dc.coverage.spatial | Nederland | |
dc.date.accessioned | 2021-01-20T08:55:11Z | |
dc.date.available | 2021-01-20T08:55:11Z | |
dc.date.issued | 1979 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12832/955 | |
dc.description.abstract | Het rapport heeft de volgende structuur: In hoofdstuk 2 wordt een overzicht gegeven van de opleiding, opleiders, inhoud van de opleiding en opleidingssituatie. Hoofdstuk 3 en 4 behandelen de politiepraktijk: aard en omvang van het surveillancewerk, het politieoptreden en de evaluatie van dit optreden. Hoofdstuk 5 is gewijd aan de knelpunten in de aansluiting tussen opleiding en praktijk zoals deze uit verschillende onderzoeken naar voren zijn gekomen. Tenslotte wordt in hoofdstuk 6 een aantal beleidsaanbevelingen gedaan om te komen tot verbeteringen in de wijze waarop de politieadspirant op zijn toekomstige taak wordt voorbereid en in de praktijk wordt opgevangen. | |
dc.publisher | Staatsuitgeverij | |
dc.relation.ispartofseries | Onderzoek en beleid 011 | |
dc.subject | Politieopleiding | |
dc.subject | Politieoptreden | |
dc.subject | Politietaak | |
dc.subject | Politiepersoneel | |
dc.title | Relatie tussen de primaire politie-opleiding en de politie-praktijk | |
dc.title.alternative | Een onderzoek ingesteld door de ministeries van Justitie en Binnenlandse Zaken en de Stichting Itoba | |
dc.type | rapport | |
dc.identifier.project | W00011 | |
refterms.dateFOA | 2021-01-20T08:55:11Z | |
html.description.abstract | Het rapport heeft de volgende structuur: In hoofdstuk 2 wordt een overzicht gegeven van de opleiding, opleiders, inhoud van de opleiding en opleidingssituatie. Hoofdstuk 3 en 4 behandelen de politiepraktijk: aard en omvang van het surveillancewerk, het politieoptreden en de evaluatie van dit optreden. Hoofdstuk 5 is gewijd aan de knelpunten in de aansluiting tussen opleiding en praktijk zoals deze uit verschillende onderzoeken naar voren zijn gekomen. Tenslotte wordt in hoofdstuk 6 een aantal beleidsaanbevelingen gedaan om te komen tot verbeteringen in de wijze waarop de politieadspirant op zijn toekomstige taak wordt voorbereid en in de praktijk wordt opgevangen. | nl_NL |
dc.identifier.tud | uuid:f78dd60d-139d-4c57-803a-8b84541fc714 | |
dc.contributor.institution | WODC | |
dc.contributor.institution | Stichting ITOBA | |
dc.source.city | Den Haag |