Show simple item record

dc.contributor.authorLaan, P.H. van der
dc.contributor.authorSmit, M.
dc.coverage.spatialNederland
dc.date.accessioned2021-01-20T08:54:48Z
dc.date.available2021-01-20T08:54:48Z
dc.date.issued1993
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12832/848
dc.description.abstractTot voor kort geschiedde gesloten (justitiele) opvang van jongens en meisjes in ons land strikt gescheiden. Met ingang van 1992 is daar verandering in gekomen. In de Groningse jeugdinrichting Het Poortje is sedert die datum sprake van een beperkte vorm van coëducatie. Naast drie groepen jongens verblijft daar ook een groep meisjes. De jongens en meisjes verblijven in aparte, van elkaar gescheiden groepen, maar een deel van de bewoners volgt gemengd onderwijs in de interne school. Het experiment met gemengde opvang is tot nu toe zonder problemen verlopen. De gemengde opvang in een gesloten setting blijkt niet tot ongewenste ontwikkelingen en gebeurtenissen te leiden. Op grond van de ervaringen tot nu toe menen de onderzoekers dat er alle reden is om het experiment met gemengde opvang voort te zetten. INHOUD: 1. Inleiding 2. Coëducatie: perspectieven en bezwaren 3. Van jongensopvang naar coëducatie 4. Het Poortje en haar bewoners 5. Opvattingen en ervaringen 6. Slotbeschouwing
dc.publisherWODC
dc.relation.ispartofseriesK-reeks 30
dc.subjectGevangenisonderwijs
dc.subjectJustitiele jeugdinrichting
dc.subjectMeisjes
dc.subjectJeugdige gedetineerden
dc.subjectJeugdbeschermingsinrichting
dc.subjectJongens
dc.titleJongens en meisjes in een gesloten jeugdinrichting
dc.title.alternativeDe eerste ervaringen met coëducatie in Het Poortje
dc.typerapport
dc.identifier.projectK30
refterms.dateFOA2021-01-20T08:54:48Z
html.description.abstractTot voor kort geschiedde gesloten (justitiele) opvang van jongens en meisjes in ons land strikt gescheiden. Met ingang van 1992 is daar verandering in gekomen. In de Groningse jeugdinrichting Het Poortje is sedert die datum sprake van een beperkte vorm van coëducatie. Naast drie groepen jongens verblijft daar ook een groep meisjes. De jongens en meisjes verblijven in aparte, van elkaar gescheiden groepen, maar een deel van de bewoners volgt gemengd onderwijs in de interne school. Het experiment met gemengde opvang is tot nu toe zonder problemen verlopen. De gemengde opvang in een gesloten setting blijkt niet tot ongewenste ontwikkelingen en gebeurtenissen te leiden. Op grond van de ervaringen tot nu toe menen de onderzoekers dat er alle reden is om het experiment met gemengde opvang voort te zetten. <P></P><b>INHOUD:</b> 1. Inleiding 2. Coëducatie: perspectieven en bezwaren 3. Van jongensopvang naar coëducatie 4. Het Poortje en haar bewoners 5. Opvattingen en ervaringen 6. Slotbeschouwingnl_NL
dc.identifier.tuduuid:4576be08-1cb0-437f-9550-3e51a0c2fc33
dc.contributor.institutionWODC
dc.source.cityDen Haag


Files in this item

Thumbnail
Name:
k30-volledige-tekst_tcm28-77401.pdf
Size:
1.731Mb
Format:
PDF

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record