Evaluatie van de operatie beleidsintensivering 1994-1995
dc.contributor.author | Rooijers, A.J. | |
dc.contributor.author | Brand, A.B. | |
dc.coverage.spatial | Nederland | |
dc.date.accessioned | 2021-01-22T13:15:11Z | |
dc.date.available | 2021-01-22T13:15:11Z | |
dc.date.issued | 1996 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12832/2669 | |
dc.description.abstract | Het doel van de operatie Beleidsintensivering was, naast het genereren van financiële middelen, de naleving van de wettelijke maximumsnelheden en de roodlichtdiscipline te verhogen en op die manier een bijdrage te leveren aan verhoging van de verkeersveiligheid. De evaluatie van de operatie Beleidsintensivering richtte zich met name op de volgende zeven vragen: Hoe is de operatie opgepakt door politie en openbaar ministerie? Hoe verhoudt de Beleidsintensivering zich tot het OM en het landelijke verkeersveiligheidsbeleid? Is het aantal van 500.000 extra processen-verbaal gehaald? Wat zijn de kosten van de operatie Beleidsintensivering voor de betrokken instanties? Wat zijn de opbrengsten van de operatie? Wat zijn de effecten van de operatie op het verkeersgedrag van de weggebruikers en op het aantal verkeersongevallen? Wat is de reactie van de burger op de operatie? | |
dc.publisher | Rijksuniversiteit Grongingen - Verkeerskundig Studiecentrum (VSC) | |
dc.relation.ispartofseries | WODC Rapport EWB/524584 | |
dc.subject | Effectiviteit en efficiency | |
dc.subject | Politiele verkeershandhaving | |
dc.subject | Procesverbaal | |
dc.subject | Kosten | |
dc.subject | Kosten-baten analyse | |
dc.subject | Verkeersovertreding | |
dc.subject | Snelheidscontrole | |
dc.subject | Overheidsbeleid | |
dc.subject | Verkeersgedrag | |
dc.subject | Verkeersongeval | |
dc.title | Evaluatie van de operatie beleidsintensivering 1994-1995 | |
dc.type | rapport | |
dc.identifier.project | EWB/524584 | |
refterms.dateFOA | 2021-01-22T13:15:11Z | |
html.description.abstract | Het doel van de operatie Beleidsintensivering was, naast het genereren van financiële middelen, de naleving van de wettelijke maximumsnelheden en de roodlichtdiscipline te verhogen en op die manier een bijdrage te leveren aan verhoging van de verkeersveiligheid. De evaluatie van de operatie Beleidsintensivering richtte zich met name op de volgende zeven vragen: Hoe is de operatie opgepakt door politie en openbaar ministerie? Hoe verhoudt de Beleidsintensivering zich tot het OM en het landelijke verkeersveiligheidsbeleid? Is het aantal van 500.000 extra processen-verbaal gehaald? Wat zijn de kosten van de operatie Beleidsintensivering voor de betrokken instanties? Wat zijn de opbrengsten van de operatie? Wat zijn de effecten van de operatie op het verkeersgedrag van de weggebruikers en op het aantal verkeersongevallen? Wat is de reactie van de burger op de operatie? | nl_NL |
dc.identifier.tud | uuid:9e03d0f7-8321-4fda-acf3-171afcb3ebe3 | |
dc.contributor.institution | Rijksuniversiteit Groningen - Verkeerskundig Studiecentrum (VSC) | |
dc.contributor.institution | WODC | |
dc.source.city | Haren |