Show simple item record

dc.contributor.authorBenthem, M. van
dc.contributor.authorHof, B.
dc.contributor.authorTieben, B.
dc.contributor.authorVeld, D. in 't
dc.coverage.spatialNederland
dc.date.accessioned2021-01-22T13:13:54Z
dc.date.available2021-01-22T13:13:54Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12832/2389
dc.description.abstractCore questions of the evaluation are:To what extent has the SGC realised an accessible settlement of complaints and disputes?To what extent has the SGC realised a good quality settlement of complaints and disputes?What position does the SGC hold within the whole of dispute settlement in the Netherlands?
dc.description.abstractDeze evaluatie beoordeelt het functioneren van de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) in de periode 2009-2016. De kernvragen van de evaluatie zijn: In hoeverre heeft de SGC een toegankelijke klacht- en geschilafdoening gerealiseerd? In hoeverre heeft de SGC een kwalitatief goede klacht- en geschilafdoening gerealiseerd? Welke positie bekleedt de SGC in het geheel van geschilbeslechting in Nederland? INHOUD: 1. Inleiding 2. Ontwikkeling SGC en positie in geschilbeslechting 3. Toegankelijkheid 4. Kwaliteit 5. Conclusies
dc.publisherSEO Economisch Onderzoek
dc.relation.ispartofseriesWODC Rapport 2899
dc.subjectAlternatieve geschillenbeslechting
dc.subjectKwaliteitszorg
dc.subjectConsumentenbescherming
dc.subjectConsumenten
dc.subjectKlacht
dc.subjectEvaluatieonderzoek
dc.subjectKosten
dc.subjectGeschillenbeslechting
dc.subjectConsumentenrecht
dc.titleEvaluatie Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) 2009-2016
dc.typerapport
dc.identifier.project2899
refterms.dateFOA2021-01-22T13:13:54Z
html.description.abstractCore questions of the evaluation are:To what extent has the SGC realised an accessible settlement of complaints and disputes?To what extent has the SGC realised a good quality settlement of complaints and disputes?What position does the SGC hold within the whole of dispute settlement in the Netherlands?en_GB
html.description.abstractDeze evaluatie beoordeelt het functioneren van de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) in de periode 2009-2016. De kernvragen van de evaluatie zijn: In hoeverre heeft de SGC een toegankelijke klacht- en geschilafdoening gerealiseerd? In hoeverre heeft de SGC een kwalitatief goede klacht- en geschilafdoening gerealiseerd? Welke positie bekleedt de SGC in het geheel van geschilbeslechting in Nederland? <P></P><b>INHOUD:</b> 1. Inleiding 2. Ontwikkeling SGC en positie in geschilbeslechting 3. Toegankelijkheid 4. Kwaliteit 5. Conclusiesnl_NL
dc.identifier.tuduuid:dd20313e-cd0f-4f74-a9e5-de7963ffb1c2
dc.contributor.institutionSEO Economisch Onderzoek
dc.contributor.institutionWODC
dc.source.cityAmsterdam
dc.title.englishEvaluation of the performance of the Dutch Foundation for Consumer Complaints Boards (full text only available in Dutch)


Files in this item

Thumbnail
Name:
2899_Volledige_Tekst_tcm28-332 ...
Size:
1.020Mb
Format:
PDF
Thumbnail
Name:
2899_Samenvatting_tcm28-332497.pdf
Size:
82.44Kb
Format:
PDF
Thumbnail
Name:
2899_Summary_tcm28-332498.pdf
Size:
79.85Kb
Format:
PDF

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record