Evaluatie van de beginnersregeling
dc.contributor.author | Smit, W. | |
dc.contributor.author | Hulst, J. van der | |
dc.contributor.author | Homburg, G. | |
dc.coverage.spatial | Nederland | |
dc.date.accessioned | 2021-01-22T13:13:48Z | |
dc.date.available | 2021-01-22T13:13:48Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12832/2346 | |
dc.description.abstract | Due to the fact that, mainly young, novice drivers pose a larger risk to traffic safety than experienced drivers, in 2002 the novice drivers regulation was introduced in the Netherlands with the aim to promptly take action in case of novice drivers who repeatedly commit traffic offences. The evaluation consisted of four parts: the reconstruction of the policy logic, an investigation of the performance practice, research into target reach and optimization of the novice drivers regulation. | |
dc.description.abstract | Omdat beginnende, hoofdzakelijk jonge, bestuurders een groter risico vormen voor de verkeersveiligheid dan ervaren bestuurders, is in 2002 de beginnersregeling ingevoerd met als doel sneller actie te kunnen ondernemen bij beginnende bestuurders die herhaald ernstige verkeersovertredingen begaan. Het doel van dit onderzoek was inzicht te krijgen in de werking van de beginnersregeling. Het onderzoek richtte zich op de beleidslogica en de vormgeving van de beginnersregeling, op de uitvoeringspraktijk, het doelbereik en mogelijkheden voor optimalisatie van de regeling. INHOUD: 1. Inleiding 2. Beleidslogica van de beginnersregeling 3. Samenhang met andere bestuursrechtelijke maatregelen en straffen 4. Uitvoeringspraktijk beginnersregeling 5. Perspectief beginnende bestuurders 6. Effectiviteit beginnersregeling 7. Optimalisatie beginnersregeling 8. Conclusie | |
dc.publisher | Regioplan | |
dc.relation.ispartofseries | WODC Rapport 2828 | |
dc.subject | Verkeersovertreding | |
dc.subject | Evaluatieonderzoek | |
dc.subject | Beleidsevaluatie | |
dc.subject | Pakkans | |
dc.subject | Bestuurssanctie | |
dc.subject | Puntenstelsel | |
dc.subject | Effectiviteit en efficiency | |
dc.subject | Delinquenten | |
dc.subject | Verkeersveiligheidscursus | |
dc.subject | Verkeersveiligheid | |
dc.subject | Verkeersgedrag | |
dc.subject | Ontzegging rijbevoegdheid | |
dc.subject | Stelselmatige delinquenten | |
dc.title | Evaluatie van de beginnersregeling | |
dc.type | rapport | |
dc.identifier.project | 2828 | |
refterms.dateFOA | 2021-01-22T13:13:48Z | |
html.description.abstract | Due to the fact that, mainly young, novice drivers pose a larger risk to traffic safety than experienced drivers, in 2002 the novice drivers regulation was introduced in the Netherlands with the aim to promptly take action in case of novice drivers who repeatedly commit traffic offences. The evaluation consisted of four parts: the reconstruction of the policy logic, an investigation of the performance practice, research into target reach and optimization of the novice drivers regulation. | en_GB |
html.description.abstract | Omdat beginnende, hoofdzakelijk jonge, bestuurders een groter risico vormen voor de verkeersveiligheid dan ervaren bestuurders, is in 2002 de beginnersregeling ingevoerd met als doel sneller actie te kunnen ondernemen bij beginnende bestuurders die herhaald ernstige verkeersovertredingen begaan. Het doel van dit onderzoek was inzicht te krijgen in de werking van de beginnersregeling. Het onderzoek richtte zich op de beleidslogica en de vormgeving van de beginnersregeling, op de uitvoeringspraktijk, het doelbereik en mogelijkheden voor optimalisatie van de regeling. <P></P><b>INHOUD:</b> 1. Inleiding 2. Beleidslogica van de beginnersregeling 3. Samenhang met andere bestuursrechtelijke maatregelen en straffen 4. Uitvoeringspraktijk beginnersregeling 5. Perspectief beginnende bestuurders 6. Effectiviteit beginnersregeling 7. Optimalisatie beginnersregeling 8. Conclusie | nl_NL |
dc.identifier.tud | uuid:00767c36-d3f9-46ac-a6e9-626c54b5a5c4 | |
dc.contributor.institution | Regioplan Beleidsonderzoek | |
dc.contributor.institution | Erasmus Universiteit Rotterdam - Erasmus School of Law | |
dc.contributor.institution | WODC | |
dc.source.city | Amsterdam | |
dc.title.english | Evaluation of the The novice drivers regulation (full text only available in Dutch) |