Show simple item record

dc.contributor.authorHouwelingen, G. van
dc.contributor.authorHoogervorst, N.
dc.contributor.authorDijke, M. van
dc.coverage.spatialNederland
dc.date.accessioned2021-01-22T13:13:21Z
dc.date.available2021-01-22T13:13:21Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12832/2172
dc.description.abstractThis is a summary of the final report of a study on moral learning consultation (‘moreel leeroverleg’) within Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI). In general, work at DJI is experienced as stressful. This is mainly due to the population that employees work with - prisoners can act in unpleasant and/or unpredictable ways. The proposed pilot project is intended to help individuals in avoiding both moral pitfalls. The project focuses on stimulating moral awareness, but also on acquiring techniques to better cope with unwanted effects of automatic processes.
dc.description.abstractOm professionals te ondersteunen in hun oordeelsvorming wil het Opleidingsinstituut van de Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) in een aantal inrichtingen een pilot organiseren met een effectieve methode om tot een weloverwogen keuze te komen. Als voorbereiding hierop wil dit instituut laten inventariseren welke methoden van morele oordeelsvorming bestaan, hoe ze werken en wat bekend is over hun resultaten en effectiviteit. DJI denkt momenteel aan een vorm van moreel leeroverleg, waarbij professionals in overleg en op een systematische manier ingaan op moeilijke situaties en leren om daadwerkelijk moreel te handelen. De doelstelling van dit onderzoek was drieledig: De inventarisatie van de inhoud, doel en effectiviteit van bestaande morele trainingsprogramma's. De inventarisatie van organisatie-gerelateerde randvoorwaarden voor een effectieve implementatie van morele trainingsprogramma's. Een voorstel voor een pilot project met een effectieve methode. INHOUD: 1. Algemene inleiding 2. Interviews en inventarisatie bestaande trainingsmethoden 3. Morele besluitvorming 4. Moreel leervermogen 5. Organisatie-gerelateerde randvoorwaarden 6. Voorstel pilot-project 7. Conclusie
dc.publisherErasmus Universiteit Rotterdam - Rotterdam School of Management (RSM)
dc.relation.ispartofseriesWODC Rapport 2549
dc.subjectProfessionalisering
dc.subjectEthiek
dc.subjectGevangenispersoneel
dc.subjectIntegriteit
dc.subjectBesluitvorming
dc.subjectLiteratuuronderzoek
dc.subjectPsychologie
dc.subjectStress
dc.subjectExperiment
dc.subjectBewaardersopleiding
dc.subjectManagement
dc.titleReflectie en actie
dc.title.alternativeEen onderzoek naar moreel leeroverleg binnen Dienst Justitiële Instellingen
dc.typerapport
dc.identifier.project2549
refterms.dateFOA2021-01-22T13:13:21Z
html.description.abstractThis is a summary of the final report of a study on moral learning consultation (‘moreel leeroverleg’) within Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI). In general, work at DJI is experienced as stressful. This is mainly due to the population that employees work with - prisoners can act in unpleasant and/or unpredictable ways. The proposed pilot project is intended to help individuals in avoiding both moral pitfalls. The project focuses on stimulating moral awareness, but also on acquiring techniques to better cope with unwanted effects of automatic processes.en_GB
html.description.abstractOm professionals te ondersteunen in hun oordeelsvorming wil het Opleidingsinstituut van de Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) in een aantal inrichtingen een pilot organiseren met een effectieve methode om tot een weloverwogen keuze te komen. Als voorbereiding hierop wil dit instituut laten inventariseren welke methoden van morele oordeelsvorming bestaan, hoe ze werken en wat bekend is over hun resultaten en effectiviteit. DJI denkt momenteel aan een vorm van moreel leeroverleg, waarbij professionals in overleg en op een systematische manier ingaan op moeilijke situaties en leren om daadwerkelijk moreel te handelen. De doelstelling van dit onderzoek was drieledig: De inventarisatie van de inhoud, doel en effectiviteit van bestaande morele trainingsprogramma's. De inventarisatie van organisatie-gerelateerde randvoorwaarden voor een effectieve implementatie van morele trainingsprogramma's. Een voorstel voor een pilot project met een effectieve methode. <P></P><b>INHOUD:</b> 1. Algemene inleiding 2. Interviews en inventarisatie bestaande trainingsmethoden 3. Morele besluitvorming 4. Moreel leervermogen 5. Organisatie-gerelateerde randvoorwaarden 6. Voorstel pilot-project 7. Conclusienl_NL
dc.identifier.tuduuid:0dc2d2a0-f464-4300-a027-01e80f637afe
dc.contributor.institutionErasmus Universiteit Rotterdam - Rotterdam School of Management (RSM)
dc.contributor.institutionWODC
dc.source.cityRotterdam


Files in this item

Thumbnail
Name:
2549-volledige-tekst_tcm28-739 ...
Size:
715.3Kb
Format:
PDF
Thumbnail
Name:
2549-samenvatting_tcm28-73936.pdf
Size:
98.68Kb
Format:
PDF
Thumbnail
Name:
2549-summary_tcm28-73938.pdf
Size:
104.7Kb
Format:
PDF

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record