Show simple item record

dc.contributor.authorSibma, A.
dc.contributor.authorTollenaar, A.
dc.contributor.authorJager, L. de
dc.contributor.authorBuggenum, I. van
dc.contributor.authorWinter, H.
dc.coverage.spatialNederland
dc.date.accessioned2021-01-22T13:13:11Z
dc.date.available2021-01-22T13:13:11Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12832/2098
dc.description.abstractSince 1 June 2003 various administrative bodies can use the Public Administration Probity Screening Act (Wet Bibob) to assess the probity of applicants and license holders. This act provides the competence to withdraw or refuse a decision if there is a fear that the decision will be or is used for money-laundering, or for carrying out new criminal activities. The following research question is addressed: How to arrange the Bibob-procedure in such a way that administrative bodies have the relevant information as quick as possible to enable them to make sound and lawful decisions? To answer this question two separated studies have been conducted. The first study entailed an inventory of the current cooperation and distribution of information. The second study was an exploration of two scenarios.
dc.description.abstractSinds 1 juni 2003 kunnen verschillende bestuursorganen bij een aantal beschikkingen gebruik maken van de Wet bevordering integriteitsbeoordelingen door het openbaar bestuur (Wet Bibob). In dit onderzoeksrapport staat de volgende vraag centraal: Hoe kan de Bibob-procedure zo worden ingericht dat bestuursorganen zo snel mogelijk over een goed en rechtmatig tot stand gekomen advies beschikken ten behoeve van hun besluitvorming? Ter beantwoording van deze vraag zijn twee deelonderzoeken verricht. Het eerste deelonderzoek betrof een inventarisatie van de huidige samenwerking en informatie-uitwisseling, terwijl in het kader van het tweede deelonderzoek een scenarioverkenning is verricht. INHOUD: 1. Onderzoeksvragen en -aanpak 2. Bibob op hoofdlijnen 3. Praktijk van de Wet Bibob 4. Analyse bevindingen 5. Scenarioverkenning 6. Conclusies
dc.publisherPro Facto
dc.relation.ispartofseriesWODC Rapport 2409
dc.subjectBestuurlijke integriteit
dc.subjectBestuurlijke corruptie
dc.subjectBestuurlijke preventie
dc.subjectInformatievoorziening
dc.subjectScenariostudie
dc.subjectBesluitvorming
dc.subjectBedrijfsleven
dc.subjectInformatieverstrekking
dc.subjectBestuursorgaan
dc.subjectBeroepsethiek
dc.titleDe Wet Bibob en het eigen onderzoek van bestuursorganen
dc.title.alternativeEen verkenning van scenario's
dc.typerapport
dc.identifier.project2409
refterms.dateFOA2021-01-22T13:13:11Z
html.description.abstractSince 1 June 2003 various administrative bodies can use the Public Administration Probity Screening Act (Wet Bibob) to assess the probity of applicants and license holders. This act provides the competence to withdraw or refuse a decision if there is a fear that the decision will be or is used for money-laundering, or for carrying out new criminal activities. The following research question is addressed: How to arrange the Bibob-procedure in such a way that administrative bodies have the relevant information as quick as possible to enable them to make sound and lawful decisions? To answer this question two separated studies have been conducted. The first study entailed an inventory of the current cooperation and distribution of information. The second study was an exploration of two scenarios.en_GB
html.description.abstractSinds 1 juni 2003 kunnen verschillende bestuursorganen bij een aantal beschikkingen gebruik maken van de Wet bevordering integriteitsbeoordelingen door het openbaar bestuur (Wet Bibob). In dit onderzoeksrapport staat de volgende vraag centraal: Hoe kan de Bibob-procedure zo worden ingericht dat bestuursorganen zo snel mogelijk over een goed en rechtmatig tot stand gekomen advies beschikken ten behoeve van hun besluitvorming? Ter beantwoording van deze vraag zijn twee deelonderzoeken verricht. Het eerste deelonderzoek betrof een inventarisatie van de huidige samenwerking en informatie-uitwisseling, terwijl in het kader van het tweede deelonderzoek een scenarioverkenning is verricht. <P></P><b>INHOUD:</b> 1. Onderzoeksvragen en -aanpak 2. Bibob op hoofdlijnen 3. Praktijk van de Wet Bibob 4. Analyse bevindingen 5. Scenarioverkenning 6. Conclusiesnl_NL
dc.identifier.tuduuid:3c7d8bde-5c3e-430c-8c46-7ca87026c8b1
dc.contributor.institutionPro Facto
dc.contributor.institutionRijksuniversiteit Groningen - Vakgroep Bestuursrecht en Bestuurskunde
dc.contributor.institutionWODC
dc.source.cityGroningen


Files in this item

Thumbnail
Name:
2409-volledige-tekst_tcm28-733 ...
Size:
1.298Mb
Format:
PDF
Thumbnail
Name:
2409-samenvatting_tcm28-73386.pdf
Size:
345.8Kb
Format:
PDF
Thumbnail
Name:
2409-summary_tcm28-73388.pdf
Size:
346.8Kb
Format:
PDF

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record