Show simple item record

dc.contributor.authorHelsloot, I.
dc.contributor.authorScholtens, A.
dc.coverage.spatialNederland
dc.date.accessioned2021-01-22T13:13:04Z
dc.date.available2021-01-22T13:13:04Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12832/2058
dc.description.abstractThe government in the Netherlands is seeking new ways of getting its message across as cogently as possible. This is particularly true in situations in which the message is an ‘activating' or motivational one – that is, a message calculated to persuade people to act in a manner desired by the government, e.g. as part of dealing with a risk or crisis situation. To gain a picture of the opportunities and threats associated with the use of ‘superpromoters of government policy’, a literature study was conducted into the effects of employing superpromoters in risk and crisis communication. A Superpromotor of government policy is an individual who on the basis of their own intrinsic motivation disseminates a government standpoint within theri own social network, where their views may by expected to have cogency.en_GB
dc.description.abstractTijdens een (dreigende) crisis is het van belang dat de juiste handelingsperspectieven worden gecommuniceerd. De overheid beschikt over meerdere informatiemiddelen die zij bij een dreigende crisis of in crisistijden kan inzetten om aan te geven hoe burgers met de (dreigende) crisis dienen om te gaan. Een relatief nieuwe manier om burgers handelingsperspectieven aan te reiken is gebruik te maken van superpromoters. De superpromoter is de personificatie van de kracht van enthousiasme. Superpromoters doen aanbevelingen of worden door anderen gekopieerd. Een superpromoter kan een klant zijn, maar ook een betrokken medewerker of een burger die een bepaald overheidsbeleid verdedigt. De hoofdvraag van dit onderzoek luidt: Welke aanwijzingen geeft de wetenschappelijke literatuur over (de effecten van) het gebruik van superpromoters bij risico- en crisiscommunicatie door overheden?nl_NL
dc.publisherCrisislab
dc.relation.ispartofseriesWODC Rapport 2344
dc.subjectEffectiviteit en efficiency
dc.subjectEthiek
dc.subjectPreventie
dc.subjectBurgers
dc.subjectRampomstandigheden
dc.subjectMassacommunicatie
dc.subjectCrisis
dc.subjectCommunicatie
dc.subjectOverheidsvoorlichting
dc.subjectLiteratuuronderzoek
dc.subjectPsychologie
dc.subjectOverheid
dc.titleSuperpromoters in risico- en crisiscommunicatie
dc.title.alternativeEen literatuuronderzoek naar (de effecten van) het gebruik door de overheid van superpromoters in risico- en crisiscommunicatie
dc.typerapport
dc.identifier.project2344
refterms.dateFOA2021-01-22T13:13:04Z
dc.identifier.tuduuid:d64b13dc-61c8-4a57-b23f-8a1dbbd17a11
dc.contributor.institutionCrisislab
dc.contributor.institutionWODC
dc.source.cityRenswoude


Files in this item

Thumbnail
Name:
2344-samenvatting_tcm28-73080.pdf
Size:
87.18Kb
Format:
PDF
Thumbnail
Name:
2344-volledige-tekst_tcm28-730 ...
Size:
1.545Mb
Format:
PDF
Thumbnail
Name:
2344-summary_tcm28-73082.pdf
Size:
89.19Kb
Format:
PDF

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record