Beoordelingskader effecten variabele voertuigbezetting
dc.contributor.author | Bosland, G.J. | |
dc.contributor.author | Krieken, J. van | |
dc.contributor.author | Warners, E. | |
dc.contributor.author | Groenendaal, J. | |
dc.coverage.spatial | Nederland | |
dc.date.accessioned | 2021-01-22T13:11:31Z | |
dc.date.available | 2021-01-22T13:11:31Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12832/1969 | |
dc.description.abstract | In recent years, regional fire departments have adopted a variable occupancy policy for their fire-truck fleet (hereafter: variable vehicle occupancy). The reasoning behind this being that not every incident requires a basic fire-brigade unit; some requests for assistance can be adequately dealt with by using an alternative vehicle and/or fewer firefighters. The central research question of the WODC is formulated as follows: What does an assessment framework look like which will measure the effects of variable vehicle occupancy and the consequent safety repercussions for both firefighters and citizens?. | |
dc.description.abstract | Sinds enkele jaren wordt binnen de regionale brandweerkorpsen gewerkt met een variabele personeelsbezetting van brandweervoertuitgen (variabele voertuigbezetting). Er is verzocht om een eenduidig kader te onwikkelen waarmee de effecten van variabele voertuigbezetting in kaart gebracht kunnen worden en waarbij gekeken wordt naar de gevolgen voor de veiligheid van brandweerpersoneel en burgers. INHOUD: 1. Inleiding 2. Literatuurstudie 3. Het conceptueel kader 4. Van conceptueel kader naar model 5. Conclusies en aanbevelingen | |
dc.publisher | Berenschot Groep | |
dc.relation.ispartofseries | WODC Rapport 2176 | |
dc.subject | Personeel | |
dc.subject | Effectiviteit en efficiency | |
dc.subject | Onderzoeksmethode | |
dc.subject | Motorrijtuig | |
dc.subject | Veiligheid | |
dc.subject | Brandweer | |
dc.title | Beoordelingskader effecten variabele voertuigbezetting | |
dc.type | rapport | |
dc.identifier.project | 2176 | |
refterms.dateFOA | 2021-01-22T13:11:31Z | |
html.description.abstract | In recent years, regional fire departments have adopted a variable occupancy policy for their fire-truck fleet (hereafter: variable vehicle occupancy). The reasoning behind this being that not every incident requires a basic fire-brigade unit; some requests for assistance can be adequately dealt with by using an alternative vehicle and/or fewer firefighters. The central research question of the WODC is formulated as follows: What does an assessment framework look like which will measure the effects of variable vehicle occupancy and the consequent safety repercussions for both firefighters and citizens?. | en_GB |
html.description.abstract | Sinds enkele jaren wordt binnen de regionale brandweerkorpsen gewerkt met een variabele personeelsbezetting van brandweervoertuitgen (variabele voertuigbezetting). Er is verzocht om een eenduidig kader te onwikkelen waarmee de effecten van variabele voertuigbezetting in kaart gebracht kunnen worden en waarbij gekeken wordt naar de gevolgen voor de veiligheid van brandweerpersoneel en burgers. <P></P><b>INHOUD:</b> 1. Inleiding 2. Literatuurstudie 3. Het conceptueel kader 4. Van conceptueel kader naar model 5. Conclusies en aanbevelingen | nl_NL |
dc.identifier.tud | uuid:e4b45125-9e6b-401b-93f8-7a9b9378f299 | |
dc.contributor.institution | Berenschot Groep | |
dc.contributor.institution | WODC | |
dc.source.city | Utrecht |