Show simple item record

dc.contributor.authorBosland, G.J.
dc.contributor.authorKrieken, J. van
dc.contributor.authorWarners, E.
dc.contributor.authorGroenendaal, J.
dc.coverage.spatialNederland
dc.date.accessioned2021-01-22T13:11:31Z
dc.date.available2021-01-22T13:11:31Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12832/1969
dc.description.abstractIn recent years, regional fire departments have adopted a variable occupancy policy for their fire-truck fleet (hereafter: variable vehicle occupancy). The reasoning behind this being that not every incident requires a basic fire-brigade unit; some requests for assistance can be adequately dealt with by using an alternative vehicle and/or fewer firefighters. The central research question of the WODC is formulated as follows: What does an assessment framework look like which will measure the effects of variable vehicle occupancy and the consequent safety repercussions for both firefighters and citizens?.
dc.description.abstractSinds enkele jaren wordt binnen de regionale brandweerkorpsen gewerkt met een variabele personeelsbezetting van brandweervoertuitgen (variabele voertuigbezetting). Er is verzocht om een eenduidig kader te onwikkelen waarmee de effecten van variabele voertuigbezetting in kaart gebracht kunnen worden en waarbij gekeken wordt naar de gevolgen voor de veiligheid van brandweerpersoneel en burgers. INHOUD: 1. Inleiding 2. Literatuurstudie 3. Het conceptueel kader 4. Van conceptueel kader naar model 5. Conclusies en aanbevelingen
dc.publisherBerenschot Groep
dc.relation.ispartofseriesWODC Rapport 2176
dc.subjectPersoneel
dc.subjectEffectiviteit en efficiency
dc.subjectOnderzoeksmethode
dc.subjectMotorrijtuig
dc.subjectVeiligheid
dc.subjectBrandweer
dc.titleBeoordelingskader effecten variabele voertuigbezetting
dc.typerapport
dc.identifier.project2176
refterms.dateFOA2021-01-22T13:11:31Z
html.description.abstractIn recent years, regional fire departments have adopted a variable occupancy policy for their fire-truck fleet (hereafter: variable vehicle occupancy). The reasoning behind this being that not every incident requires a basic fire-brigade unit; some requests for assistance can be adequately dealt with by using an alternative vehicle and/or fewer firefighters. The central research question of the WODC is formulated as follows: What does an assessment framework look like which will measure the effects of variable vehicle occupancy and the consequent safety repercussions for both firefighters and citizens?.en_GB
html.description.abstractSinds enkele jaren wordt binnen de regionale brandweerkorpsen gewerkt met een variabele personeelsbezetting van brandweervoertuitgen (variabele voertuigbezetting). Er is verzocht om een eenduidig kader te onwikkelen waarmee de effecten van variabele voertuigbezetting in kaart gebracht kunnen worden en waarbij gekeken wordt naar de gevolgen voor de veiligheid van brandweerpersoneel en burgers. <P></P><b>INHOUD:</b> 1. Inleiding 2. Literatuurstudie 3. Het conceptueel kader 4. Van conceptueel kader naar model 5. Conclusies en aanbevelingennl_NL
dc.identifier.tuduuid:e4b45125-9e6b-401b-93f8-7a9b9378f299
dc.contributor.institutionBerenschot Groep
dc.contributor.institutionWODC
dc.source.cityUtrecht


Files in this item

Thumbnail
Name:
2176-volledige-tekst_tcm28-723 ...
Size:
2.821Mb
Format:
PDF
Thumbnail
Name:
2176-samenvatting_tcm28-72373.pdf
Size:
805.0Kb
Format:
PDF
Thumbnail
Name:
2176-summary_tcm28-72375.pdf
Size:
803.5Kb
Format:
PDF

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record