Show simple item record

dc.contributor.authorFriperson, R.
dc.contributor.authorWinden, R. van
dc.contributor.authorWilms, P.
dc.contributor.authorBouman, S.
dc.coverage.spatialNederland
dc.date.accessioned2021-01-22T13:11:25Z
dc.date.available2021-01-22T13:11:25Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12832/1931
dc.description.abstractOn February 26, 2011, the Dutch Fraud Help Desk opened its doors for a trial period of one year. The goal of the Fraud Help Desk is to protect citizens and (small) companies against different kinds of fraud. Furthermore, the Fraud Help Desk directs victims of fraud to those organizations that are best equipped to help them. The Faud Help Desk offers a Helpline and a website.
dc.description.abstractIn mei 2010 besloot de toenmalige minister van Justitie tot de oprichting van een helpdesk op het gebied van fraude en oplichting. Een half jaar later werd voor de Stichting Aanpak Financieel-economische Criminaliteit in Nederland (SafeCin) als uitvoerende projectorganisatie gekozen. SafeCin heeft tevens Steunpunt Acquisitiefraude (SAF) onder haar hoede. Sinds februari 2011 is de helpdesk operationeel en kunnen burgers en ondernemers er met vragen over fraude terecht. De centrale vraagstelling van dit evaluatieonderzoek omvat vier onderdelen: Heeft de Fraudehelpdesk aan de formele subsidievoorwaarden voldaan? Voorziet de Fraudehelpdesk in een behoefte van burgers en bedrijven? Heeft de Fraudehelpdesk bijgedragen aan een beter functionerende fraudebestrijdingsketen? Heeft de Fraudehelpdesk bijgedragen aan de preventie van fraude waar vooral burgers en kleine bedrijven het slachtoffer van worden? INHOUD: 1. Achtergrond, probleemstelling en aanpak 2. Beschrijving Fraudehelpdesk 3. Toetsing evaluatiecriteria 4. Oordeel
dc.publisherAPE
dc.relation.ispartofseriesWODC Rapport 2100
dc.subjectPreventie
dc.subjectFraude
dc.subjectComputerfraude
dc.subjectTevredenheidsonderzoek
dc.subjectEvaluatie
dc.subjectBedrijfsleven
dc.subjectOplichting
dc.subjectMeldpunt
dc.subjectHelpdesk
dc.subjectWebsite
dc.titleEvaluatie doelmatigheid Fraudehelpdesk
dc.typerapport
dc.identifier.project2100
refterms.dateFOA2021-01-22T13:11:25Z
html.description.abstractOn February 26, 2011, the Dutch Fraud Help Desk opened its doors for a trial period of one year. The goal of the Fraud Help Desk is to protect citizens and (small) companies against different kinds of fraud. Furthermore, the Fraud Help Desk directs victims of fraud to those organizations that are best equipped to help them. The Faud Help Desk offers a Helpline and a website.en_GB
html.description.abstractIn mei 2010 besloot de toenmalige minister van Justitie tot de oprichting van een helpdesk op het gebied van fraude en oplichting. Een half jaar later werd voor de Stichting Aanpak Financieel-economische Criminaliteit in Nederland (SafeCin) als uitvoerende projectorganisatie gekozen. SafeCin heeft tevens Steunpunt Acquisitiefraude (SAF) onder haar hoede. Sinds februari 2011 is de helpdesk operationeel en kunnen burgers en ondernemers er met vragen over fraude terecht. De centrale vraagstelling van dit evaluatieonderzoek omvat vier onderdelen: Heeft de Fraudehelpdesk aan de formele subsidievoorwaarden voldaan? Voorziet de Fraudehelpdesk in een behoefte van burgers en bedrijven? Heeft de Fraudehelpdesk bijgedragen aan een beter functionerende fraudebestrijdingsketen? Heeft de Fraudehelpdesk bijgedragen aan de preventie van fraude waar vooral burgers en kleine bedrijven het slachtoffer van worden? <P></P><b>INHOUD:</b> 1. Achtergrond, probleemstelling en aanpak 2. Beschrijving Fraudehelpdesk 3. Toetsing evaluatiecriteria 4. Oordeelnl_NL
dc.identifier.tuduuid:304ab063-1462-4d8c-a26e-7258be115e20
dc.contributor.institutionAPE
dc.contributor.institutionWODC
dc.source.cityDen Haag


Files in this item

Thumbnail
Name:
volledige-tekst_tcm28-72064.pdf
Size:
757.4Kb
Format:
PDF
Thumbnail
Name:
samenvatting_tcm28-72063.pdf
Size:
21.56Kb
Format:
PDF
Thumbnail
Name:
summary_tcm28-72065.pdf
Size:
17.12Kb
Format:
PDF

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record