Show simple item record

dc.contributor.authorWeda, J.
dc.contributor.authorAkker, I.
dc.contributor.authorPoort, J.
dc.contributor.authorRutten, P.
dc.contributor.authorBeunen, A.
dc.contributor.authorRisseeuw, P. (medew.)
dc.coverage.spatialNederland
dc.date.accessioned2021-01-22T13:11:14Z
dc.date.available2021-01-22T13:11:14Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationISBN:978-90-6733-601-7
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12832/1852
dc.description.abstractThe options of publishers, producers and consumers concerning copyright in the digital era are fairly well-known. Relatively little is known, however, about the opinions and experiences of creators and performers. This report fills that gap. It turns out that most creators and performers abindingly value copyright, traditional business models and collecting societies.
dc.description.abstractIn dit rapport staan de volgende vragen centraal: Wat zijn de meningen van individuele makers en uitvoerend kunstenaars over de digitale ontwikkelingen, mede in relatie tot bestaande vormen van distributie en de rol van het auteursrecht daarin? Wat vinden de makers van de (nieuwe) mogelijkheden tot het exploiteren van hun werk en hun relatie tot commerciële exploitanten, zoals uitgeverijen en platenmaatschappijen? Wat zijn de meningen van de makers over het functioneren en de rol van collectieve beheersorganisaties en de wijze waarop zij ingaan op digitale ontwikkelingen? INHOUD: 1. Inleiding 2. Methode van onderzoek 3. Digitale distributie en exploitatie 4. Exploitatiecontracten 5. Filesharing, remixing en DRM 6. Collectieve beheersorganisaties 7. Profielen van makers en uitvoerend kunstenaars 8. Conclusie
dc.publisherSEO economisch onderzoek
dc.relation.ispartofseriesWODC Rapport 1923
dc.subjectPlagiaat
dc.subjectTechnologische ontwikkeling
dc.subjectAuteursrecht
dc.subjectMultimedia
dc.subjectIllegaal kopieren
dc.subjectAudiovisuele middelen
dc.subjectKunst
dc.subjectInternet
dc.titleWat er speelt
dc.title.alternativede positie van makers en uitvoerend kunstenaars in de digitale omgeving
dc.typerapport
dc.identifier.project1923
refterms.dateFOA2021-01-22T13:11:14Z
html.description.abstractThe options of publishers, producers and consumers concerning copyright in the digital era are fairly well-known. Relatively little is known, however, about the opinions and experiences of creators and performers. This report fills that gap. It turns out that most creators and performers abindingly value copyright, traditional business models and collecting societies.en_GB
html.description.abstractIn dit rapport staan de volgende vragen centraal: Wat zijn de meningen van individuele makers en uitvoerend kunstenaars over de digitale ontwikkelingen, mede in relatie tot bestaande vormen van distributie en de rol van het auteursrecht daarin? Wat vinden de makers van de (nieuwe) mogelijkheden tot het exploiteren van hun werk en hun relatie tot commerciële exploitanten, zoals uitgeverijen en platenmaatschappijen? Wat zijn de meningen van de makers over het functioneren en de rol van collectieve beheersorganisaties en de wijze waarop zij ingaan op digitale ontwikkelingen? <P></P><b>INHOUD:</b> 1. Inleiding 2. Methode van onderzoek 3. Digitale distributie en exploitatie 4. Exploitatiecontracten 5. Filesharing, remixing en DRM 6. Collectieve beheersorganisaties 7. Profielen van makers en uitvoerend kunstenaars 8. Conclusienl_NL
dc.identifier.tuduuid:4ea5e44a-d475-42db-a89a-44299aa1be38
dc.contributor.institutionUniversiteit van Amsterdam - Stichting voor Economisch Onderzoek (SEO)
dc.contributor.institutionUniversiteit Antwerpen - PR Onderzoek
dc.contributor.institutioneLaw@Leiden
dc.contributor.institutionWODC
dc.source.cityAmsterdam


Files in this item

Thumbnail
Name:
1923_Volledige_tekst_tcm28-712 ...
Size:
7.714Mb
Format:
PDF
Thumbnail
Name:
1923__Samenvatting_tcm28-71269.pdf
Size:
83.93Kb
Format:
PDF
Thumbnail
Name:
1923_Summary_tcm28-71271.pdf
Size:
83.53Kb
Format:
PDF

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record