Wat er speelt
dc.contributor.author | Weda, J. | |
dc.contributor.author | Akker, I. | |
dc.contributor.author | Poort, J. | |
dc.contributor.author | Rutten, P. | |
dc.contributor.author | Beunen, A. | |
dc.contributor.author | Risseeuw, P. (medew.) | |
dc.coverage.spatial | Nederland | |
dc.date.accessioned | 2021-01-22T13:11:14Z | |
dc.date.available | 2021-01-22T13:11:14Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.citation | ISBN:978-90-6733-601-7 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12832/1852 | |
dc.description.abstract | The options of publishers, producers and consumers concerning copyright in the digital era are fairly well-known. Relatively little is known, however, about the opinions and experiences of creators and performers. This report fills that gap. It turns out that most creators and performers abindingly value copyright, traditional business models and collecting societies. | |
dc.description.abstract | In dit rapport staan de volgende vragen centraal: Wat zijn de meningen van individuele makers en uitvoerend kunstenaars over de digitale ontwikkelingen, mede in relatie tot bestaande vormen van distributie en de rol van het auteursrecht daarin? Wat vinden de makers van de (nieuwe) mogelijkheden tot het exploiteren van hun werk en hun relatie tot commerciële exploitanten, zoals uitgeverijen en platenmaatschappijen? Wat zijn de meningen van de makers over het functioneren en de rol van collectieve beheersorganisaties en de wijze waarop zij ingaan op digitale ontwikkelingen? INHOUD: 1. Inleiding 2. Methode van onderzoek 3. Digitale distributie en exploitatie 4. Exploitatiecontracten 5. Filesharing, remixing en DRM 6. Collectieve beheersorganisaties 7. Profielen van makers en uitvoerend kunstenaars 8. Conclusie | |
dc.publisher | SEO economisch onderzoek | |
dc.relation.ispartofseries | WODC Rapport 1923 | |
dc.subject | Plagiaat | |
dc.subject | Technologische ontwikkeling | |
dc.subject | Auteursrecht | |
dc.subject | Multimedia | |
dc.subject | Illegaal kopieren | |
dc.subject | Audiovisuele middelen | |
dc.subject | Kunst | |
dc.subject | Internet | |
dc.title | Wat er speelt | |
dc.title.alternative | de positie van makers en uitvoerend kunstenaars in de digitale omgeving | |
dc.type | rapport | |
dc.identifier.project | 1923 | |
refterms.dateFOA | 2021-01-22T13:11:14Z | |
html.description.abstract | The options of publishers, producers and consumers concerning copyright in the digital era are fairly well-known. Relatively little is known, however, about the opinions and experiences of creators and performers. This report fills that gap. It turns out that most creators and performers abindingly value copyright, traditional business models and collecting societies. | en_GB |
html.description.abstract | In dit rapport staan de volgende vragen centraal: Wat zijn de meningen van individuele makers en uitvoerend kunstenaars over de digitale ontwikkelingen, mede in relatie tot bestaande vormen van distributie en de rol van het auteursrecht daarin? Wat vinden de makers van de (nieuwe) mogelijkheden tot het exploiteren van hun werk en hun relatie tot commerciële exploitanten, zoals uitgeverijen en platenmaatschappijen? Wat zijn de meningen van de makers over het functioneren en de rol van collectieve beheersorganisaties en de wijze waarop zij ingaan op digitale ontwikkelingen? <P></P><b>INHOUD:</b> 1. Inleiding 2. Methode van onderzoek 3. Digitale distributie en exploitatie 4. Exploitatiecontracten 5. Filesharing, remixing en DRM 6. Collectieve beheersorganisaties 7. Profielen van makers en uitvoerend kunstenaars 8. Conclusie | nl_NL |
dc.identifier.tud | uuid:4ea5e44a-d475-42db-a89a-44299aa1be38 | |
dc.contributor.institution | Universiteit van Amsterdam - Stichting voor Economisch Onderzoek (SEO) | |
dc.contributor.institution | Universiteit Antwerpen - PR Onderzoek | |
dc.contributor.institution | eLaw@Leiden | |
dc.contributor.institution | WODC | |
dc.source.city | Amsterdam |