Show simple item record

dc.contributor.authorVerberk, S.
dc.contributor.authorBerge, M. ten
dc.coverage.spatialNederland
dc.date.accessioned2021-01-22T13:11:12Z
dc.date.available2021-01-22T13:11:12Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12832/1841
dc.description.abstractThis report describes the results of a Dutch study focused on the knowledge of prosecutors and judges with regard to the special order for juvenile delinquents: the PIJ-order (Placement in Institution for Juvenile offenders). The PIJ-order is the most severe sanction within juvenile criminal law.en_GB
dc.description.abstractDit onderzoek richt zich op drie thema's:De (algemene) kennis van officieren van justitie en rechters van de tenuitvoerlegging en de doelgroep van de PIJ-maatregel;De wijze waarop in individuele zaken waarin een PIJ-maatregel mogelijk aan de orde is deze algemene kennis én zaakspecifieke informatie wordt gebruikt en hoe deze kennis en informatie wordt beoordeeld;De eventuele verbeterpunten met betrekking tot de bestaande kennis- en informatievoorziening.nl_NL
dc.publisherErasmusuniversiteit Rotterdam - Centrum voor Recht en Samenleving
dc.relation.ispartofseriesWODC Rapport 1904
dc.subjectJeugdrechters
dc.subjectOfficieren van justitie
dc.subjectStraftenuitvoerlegging
dc.subjectPlaatsing in jeugdinrichting
dc.subjectInformatievoorziening
dc.subjectBesluitvorming
dc.titleKennis- en informatiepositie van het OM en de ZM met betrekking tot de tenuitvoerlegging en de doelgroep van de PIJ-maatregel
dc.typerapport
dc.identifier.project1904
refterms.dateFOA2021-01-22T13:11:12Z
dc.identifier.tuduuid:19bd23d6-af6c-446a-9bb8-d0c9c100f954
dc.contributor.institutionErasmusuniversiteit Rotterdam - Faculteit der Rechtsgeleerdheid
dc.contributor.institutionWODC
dc.source.cityRotterdam


Files in this item

Thumbnail
Name:
1904_Samenvatting_tcm28-71192.pdf
Size:
72.58Kb
Format:
PDF
Thumbnail
Name:
1904_Volledige_Tekst_tcm28-711 ...
Size:
11.99Mb
Format:
PDF
Thumbnail
Name:
1904_Summary_tcm28-71194.pdf
Size:
73.22Kb
Format:
PDF

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record