Show simple item record

dc.contributor.authorTönis, I.C.M.
dc.contributor.authorSmit, H.
dc.contributor.authorZoete, J.S. de
dc.contributor.authorBrabander, C.J. de
dc.contributor.authorLakerveld, J.A. van
dc.coverage.spatialNederland
dc.date.accessioned2021-01-22T13:10:57Z
dc.date.available2021-01-22T13:10:57Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12832/1727
dc.description.abstractThis is an evaluation of the process and the effects of the programme 'Behave', an intervention programme for pupils of the lower classes of secondary school. The goal of 'Behave' is to develop social competences and prosocial behaviour in the secondary school to discourage undesirable behaviour both inside and outside of the school and, in the longer term, to realize a positive change in behaviour.
dc.description.abstractHet opstellen van gedragscodes op scholen is een onderdeel van het 'Programma Geweld' in het publieke en semi-publieke domein (2008). Eén van de maatregelen is het ontwikkelen en uitvoeren van een gedragscodeprogramma op scholen voor Voortgezet Onderwijs. In 2008 is Codename Future gestart met de ontwikkeling en uitvoering van 'Zo gaat dat hier: Behave!', een programma voor de onderbouw van het VMBO, HAVO en VWO waarbij leerlingen projectmatig aan de slag gaan met het ontwikkelen van een gedragscode. Om inzicht te krijgen in de uitvoering en effecten van het programma is dit evaluatieonderzoek uitgevoerd. INHOUD: 1. Achtergrond en theoretisch kader 2. Opzet van de evaluatie 3. Onderzoeksinstrumenten 4. Uitvoering van het onderzoek 5. Leeswijzer voor de resultaten 6. Contextevaluatie: In welke context is het programma uitgevoerd? 7. Procesevaluatie: Hoe en met wie is het programma Behave uitgevoerd? 8. Productevaluatie: Wat zijn de resultaten van Behave? 9. Hoe kan de kwaliteit en de effectiviteit van het programma Behave worden beoordeeld?
dc.publisherUniversiteit Leiden - Platform opleiding, onderwijs en organisatie (PLATO)
dc.relation.ispartofseriesWODC Rapport 1679
dc.subjectEffectiviteit en efficiency
dc.subjectSociale relatie
dc.subjectSociale vaardigheid
dc.subjectScholieren
dc.subjectEvaluatieonderzoek
dc.subjectNormen en waarden
dc.subjectVoortgezet onderwijs
dc.subjectPreventieprogramma
dc.subjectGedrag
dc.titleTo Behave or not to Behave?
dc.title.alternativeEen evaluatieonderzoek naar het gedragsprogramma 'Zo gaat dat hier: Behave!' voor de onderbouw van het Voortgezet Onderwijs
dc.typerapport
dc.identifier.project1679
refterms.dateFOA2021-01-22T13:10:57Z
html.description.abstractThis is an evaluation of the process and the effects of the programme 'Behave', an intervention programme for pupils of the lower classes of secondary school. The goal of 'Behave' is to develop social competences and prosocial behaviour in the secondary school to discourage undesirable behaviour both inside and outside of the school and, in the longer term, to realize a positive change in behaviour.en_GB
html.description.abstractHet opstellen van gedragscodes op scholen is een onderdeel van het 'Programma Geweld' in het publieke en semi-publieke domein (2008). Eén van de maatregelen is het ontwikkelen en uitvoeren van een gedragscodeprogramma op scholen voor Voortgezet Onderwijs. In 2008 is Codename Future gestart met de ontwikkeling en uitvoering van 'Zo gaat dat hier: Behave!', een programma voor de onderbouw van het VMBO, HAVO en VWO waarbij leerlingen projectmatig aan de slag gaan met het ontwikkelen van een gedragscode. Om inzicht te krijgen in de uitvoering en effecten van het programma is dit evaluatieonderzoek uitgevoerd. <P></P><b>INHOUD:</b> 1. Achtergrond en theoretisch kader 2. Opzet van de evaluatie 3. Onderzoeksinstrumenten 4. Uitvoering van het onderzoek 5. Leeswijzer voor de resultaten 6. Contextevaluatie: In welke context is het programma uitgevoerd? 7. Procesevaluatie: Hoe en met wie is het programma Behave uitgevoerd? 8. Productevaluatie: Wat zijn de resultaten van Behave? 9. Hoe kan de kwaliteit en de effectiviteit van het programma Behave worden beoordeeld?nl_NL
dc.identifier.tuduuid:ece08c43-4e0a-46aa-9c24-6603e73cda1c
dc.contributor.institutionWODC
dc.contributor.institutionUniversiteit Leiden - Platform opleiding, onderwijs en organisatie (PLATO)
dc.source.cityLeiden


Files in this item

Thumbnail
Name:
volledige-tekst_tcm28-70215.pdf
Size:
1.127Mb
Format:
PDF
Thumbnail
Name:
samenvatting_tcm28-70214.pdf
Size:
193.3Kb
Format:
PDF
Thumbnail
Name:
summary_tcm28-70216.pdf
Size:
188.7Kb
Format:
PDF

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record