To Behave or not to Behave?
dc.contributor.author | Tönis, I.C.M. | |
dc.contributor.author | Smit, H. | |
dc.contributor.author | Zoete, J.S. de | |
dc.contributor.author | Brabander, C.J. de | |
dc.contributor.author | Lakerveld, J.A. van | |
dc.coverage.spatial | Nederland | |
dc.date.accessioned | 2021-01-22T13:10:57Z | |
dc.date.available | 2021-01-22T13:10:57Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12832/1727 | |
dc.description.abstract | This is an evaluation of the process and the effects of the programme 'Behave', an intervention programme for pupils of the lower classes of secondary school. The goal of 'Behave' is to develop social competences and prosocial behaviour in the secondary school to discourage undesirable behaviour both inside and outside of the school and, in the longer term, to realize a positive change in behaviour. | |
dc.description.abstract | Het opstellen van gedragscodes op scholen is een onderdeel van het 'Programma Geweld' in het publieke en semi-publieke domein (2008). Eén van de maatregelen is het ontwikkelen en uitvoeren van een gedragscodeprogramma op scholen voor Voortgezet Onderwijs. In 2008 is Codename Future gestart met de ontwikkeling en uitvoering van 'Zo gaat dat hier: Behave!', een programma voor de onderbouw van het VMBO, HAVO en VWO waarbij leerlingen projectmatig aan de slag gaan met het ontwikkelen van een gedragscode. Om inzicht te krijgen in de uitvoering en effecten van het programma is dit evaluatieonderzoek uitgevoerd. INHOUD: 1. Achtergrond en theoretisch kader 2. Opzet van de evaluatie 3. Onderzoeksinstrumenten 4. Uitvoering van het onderzoek 5. Leeswijzer voor de resultaten 6. Contextevaluatie: In welke context is het programma uitgevoerd? 7. Procesevaluatie: Hoe en met wie is het programma Behave uitgevoerd? 8. Productevaluatie: Wat zijn de resultaten van Behave? 9. Hoe kan de kwaliteit en de effectiviteit van het programma Behave worden beoordeeld? | |
dc.publisher | Universiteit Leiden - Platform opleiding, onderwijs en organisatie (PLATO) | |
dc.relation.ispartofseries | WODC Rapport 1679 | |
dc.subject | Effectiviteit en efficiency | |
dc.subject | Sociale relatie | |
dc.subject | Sociale vaardigheid | |
dc.subject | Scholieren | |
dc.subject | Evaluatieonderzoek | |
dc.subject | Normen en waarden | |
dc.subject | Voortgezet onderwijs | |
dc.subject | Preventieprogramma | |
dc.subject | Gedrag | |
dc.title | To Behave or not to Behave? | |
dc.title.alternative | Een evaluatieonderzoek naar het gedragsprogramma 'Zo gaat dat hier: Behave!' voor de onderbouw van het Voortgezet Onderwijs | |
dc.type | rapport | |
dc.identifier.project | 1679 | |
refterms.dateFOA | 2021-01-22T13:10:57Z | |
html.description.abstract | This is an evaluation of the process and the effects of the programme 'Behave', an intervention programme for pupils of the lower classes of secondary school. The goal of 'Behave' is to develop social competences and prosocial behaviour in the secondary school to discourage undesirable behaviour both inside and outside of the school and, in the longer term, to realize a positive change in behaviour. | en_GB |
html.description.abstract | Het opstellen van gedragscodes op scholen is een onderdeel van het 'Programma Geweld' in het publieke en semi-publieke domein (2008). Eén van de maatregelen is het ontwikkelen en uitvoeren van een gedragscodeprogramma op scholen voor Voortgezet Onderwijs. In 2008 is Codename Future gestart met de ontwikkeling en uitvoering van 'Zo gaat dat hier: Behave!', een programma voor de onderbouw van het VMBO, HAVO en VWO waarbij leerlingen projectmatig aan de slag gaan met het ontwikkelen van een gedragscode. Om inzicht te krijgen in de uitvoering en effecten van het programma is dit evaluatieonderzoek uitgevoerd. <P></P><b>INHOUD:</b> 1. Achtergrond en theoretisch kader 2. Opzet van de evaluatie 3. Onderzoeksinstrumenten 4. Uitvoering van het onderzoek 5. Leeswijzer voor de resultaten 6. Contextevaluatie: In welke context is het programma uitgevoerd? 7. Procesevaluatie: Hoe en met wie is het programma Behave uitgevoerd? 8. Productevaluatie: Wat zijn de resultaten van Behave? 9. Hoe kan de kwaliteit en de effectiviteit van het programma Behave worden beoordeeld? | nl_NL |
dc.identifier.tud | uuid:ece08c43-4e0a-46aa-9c24-6603e73cda1c | |
dc.contributor.institution | WODC | |
dc.contributor.institution | Universiteit Leiden - Platform opleiding, onderwijs en organisatie (PLATO) | |
dc.source.city | Leiden |