• Login
    View Item 
    •   Home
    • WODC Repository
    • WODC Publications
    • View Item
    •   Home
    • WODC Repository
    • WODC Publications
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of WODC RepositoryCommunitiesPublication DateAuthorsTitlesKeywordsProjectSeriesThis CollectionPublication DateAuthorsTitlesKeywordsProjectSeries

    My Account

    LoginRegister

    WODC links

    Website WODCWebsite WODC (English)Zoekhulp/Search Help

    Statistics

    Display statistics

    Pilotstudy Maatschappelijke Reguleringsinstrumenten

    • CSV
    • RefMan
    • EndNote
    • BibTex
    • RefWorks
    Thumbnail
    Name:
    samenvatting_tcm28-69632.pdf
    Size:
    185.2Kb
    Format:
    PDF
    Download
    Thumbnail
    Name:
    volledige-tekst_tcm28-69633.pdf
    Size:
    1.135Mb
    Format:
    PDF
    Download
    Thumbnail
    Name:
    summary_tcm28-69634.pdf
    Size:
    245.0Kb
    Format:
    PDF
    Download
    Auteur / Author
    Boom, W.H. van
    Faure, M.G.
    Huls, N.J.
    Philipsen, N.J.
    Organisatie / Institution
    WODC
    Erasmus Universiteit, Rotterdam Institute of Private Law
    Serie / Series
    WODC Rapport 1535
    Trefwoorden / Keywords
    Consumentenkrediet
    Wet- en regelgeving
    Wetgevingskwaliteitsbeleid
    Zelfregulering
    Reclame
    Alcoholgebruik
    Consumentenbescherming
    Regeldruk
    Telecommunicatie
    Telemarketing
    Project
    1535
    URI
    http://hdl.handle.net/20.500.12832/1656
    
    Metadata
    Show full item record
    Titel / Title
    Pilotstudy Maatschappelijke Reguleringsinstrumenten
    Ondertitel / Subtitle
    Handelspraktijken, reclame en zelfregulering
    Samenvatting
    Deze studie heeft als doel om nader inzicht te verschaffen in de manier waarop niet-wettelijke reguleringsinstrumenten feitelijk werken. De pilotstudy beperkt zich tot één specifieke vorm van maatschappelijke reguleringsinstrumenten, namelijk zelfregulering door middel van gedragscodes in het veld van ‘reclame en handelspraktijken’. Het doel is vooral de verkenning van een probleemgebied van de regulering van reclame, marketing en de handelspraktijken rondom te afzet van goederen en diensten. Het gaat om drie concrete gebieden: gedragscodes op het gebied van alcohol, telemarketing en consumentenkrediet. De aanleiding voor deze studie werd gevonden in de algemene vraag: “Hoe werken maatschappelijke reguleringsinstrumenten en onder welke voorwaarden is sprake van een adequaat alternatief voor regelgeving vanwege de overheid?” Vooropgesteld werd daarbij dat de volgende vier ijkpunten relevant zijn: Mate van bereiking van het beleidsdoelLegitimiteit, representativiteit en ‘accountability’Binding aan het resultaatToezicht op naleving
    Summary
    This pilot study aims at providing an insight into the various ways in which non legislative instruments of regulation work, how they are instituted, how they are enforced and complied with, and to what extent they can serve as an alternative to the legislative instruments commonly used by policymakers.
    Uitgever / Publisher
    Rotterdams Institute of Private Law
    Publicatiedatum / publication date
    2009
    Collections
    WODC Publications

    entitlement

     
    DSpace software (copyright © 2002 - 2023)  DuraSpace
    Quick Guide | Contact Us
    Open Repository is a service operated by 
    Atmire NV
     

    Export search results

    The export option will allow you to export the current search results of the entered query to a file. Different formats are available for download. To export the items, click on the button corresponding with the preferred download format.

    By default, clicking on the export buttons will result in a download of the allowed maximum amount of items.

    To select a subset of the search results, click "Selective Export" button and make a selection of the items you want to export. The amount of items that can be exported at once is similarly restricted as the full export.

    After making a selection, click one of the export format buttons. The amount of items that will be exported is indicated in the bubble next to export format.