Evaluatie Wet Bibob
dc.contributor.author | Voogd, M.C. de | |
dc.contributor.author | Doornbos, F. | |
dc.contributor.author | Huntjens, L.C.L. | |
dc.coverage.spatial | Nederland | |
dc.date.accessioned | 2021-01-22T13:10:41Z | |
dc.date.available | 2021-01-22T13:10:41Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12832/1604 | |
dc.description.abstract | The Public Administration Probity Screening Act offers authorities and public services obliged to apply tendering procedures new instruments to prevent criminals making use of specific government provisions. | |
dc.description.abstract | De Wet Bibob bepaalt dat bestuursorganen kunnen weigeren een beschikking te geven (of deze kunnen intrekken) indien ernstig gevaar bestaat dat deze mede zal worden gebruikt om strafbare feiten te plegen of geldelijk voordeel uit strafbare feiten te benutten. De wet stelt tevens een Bureau Bibob in dat bestuursorganen desgevraagd advies uitbrengt over de mate van gevaar. De Wet Bibob trad in 2002 in werking en betrof vergunningverleningen, subsidieverleningen en aanbestedingen in een aantal sectoren. Artikel 45 van de Wet Bibob vereist da de Wet Bibob drie jaar na inwerkingtreding wordt geëvalueerd op doeltreffendheid en op de effecten van de Wet Bibob in de praktijk. | |
dc.publisher | Berenschot | |
dc.relation.ispartofseries | WODC Rapport 1410 | |
dc.subject | Bestuurlijke integriteit | |
dc.subject | Wet- en regelgeving | |
dc.subject | Evaluatieonderzoek | |
dc.subject | Bedrijfsleven | |
dc.subject | Beroepsethiek | |
dc.title | Evaluatie Wet Bibob | |
dc.title.alternative | Eenmeting | |
dc.type | rapport | |
dc.identifier.project | 1410 | |
refterms.dateFOA | 2021-01-22T13:10:41Z | |
html.description.abstract | The Public Administration Probity Screening Act offers authorities and public services obliged to apply tendering procedures new instruments to prevent criminals making use of specific government provisions. | en_GB |
html.description.abstract | De Wet Bibob bepaalt dat bestuursorganen kunnen weigeren een beschikking te geven (of deze kunnen intrekken) indien ernstig gevaar bestaat dat deze mede zal worden gebruikt om strafbare feiten te plegen of geldelijk voordeel uit strafbare feiten te benutten. De wet stelt tevens een Bureau Bibob in dat bestuursorganen desgevraagd advies uitbrengt over de mate van gevaar. De Wet Bibob trad in 2002 in werking en betrof vergunningverleningen, subsidieverleningen en aanbestedingen in een aantal sectoren. Artikel 45 van de Wet Bibob vereist da de Wet Bibob drie jaar na inwerkingtreding wordt geëvalueerd op doeltreffendheid en op de effecten van de Wet Bibob in de praktijk. | nl_NL |
dc.identifier.tud | uuid:8bd776cd-8229-4733-a14b-edb1e557810d | |
dc.contributor.institution | WODC | |
dc.contributor.institution | Berenschot Public Management | |
dc.source.city | Utrecht |