• Login
    View Item 
    •   Home
    • WODC Repository
    • WODC Publications
    • View Item
    •   Home
    • WODC Repository
    • WODC Publications
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of WODC RepositoryCommunitiesPublication DateAuthorsTitlesKeywordsProjectSeriesThis CollectionPublication DateAuthorsTitlesKeywordsProjectSeries

    My Account

    LoginRegister

    WODC links

    Website WODCWebsite WODC (English)Zoekhulp/Search Help

    Statistics

    Display statistics

    Meten met twee maten?

    • CSV
    • RefMan
    • EndNote
    • BibTex
    • RefWorks
    Thumbnail
    Name:
    1390-samenvatting_tcm28-69063.pdf
    Size:
    49.66Kb
    Format:
    PDF
    Download
    Thumbnail
    Name:
    1390-summary_tcm28-69064.pdf
    Size:
    46.49Kb
    Format:
    PDF
    Download
    Thumbnail
    Name:
    1390-volledige-tekst_tcm28-690 ...
    Size:
    711.9Kb
    Format:
    PDF
    Download
    Auteur / Author
    Rekers-Mombarg, L.T.M.
    Harms, G.J.
    Organisatie / Institution
    WODC
    Rijksuniversiteit Groningen, GION
    Serie / Series
    WODC Rapport 1390
    Trefwoorden / Keywords
    Scholieren
    Onderwijs
    Integratie
    Allochtone jeugdigen
    Schoolprestatie
    Project
    1390
    URI
    http://hdl.handle.net/20.500.12832/1593
    
    Metadata
    Show full item record
    Titel / Title
    Meten met twee maten?
    Ondertitel / Subtitle
    De discrepantie tussen de cijfers op het schoolexamen en het centraal examen VO van allochtone leerlingen
    Samenvatting
    In recent onderzoek zijn verontrustende bevindingen over de eindexamenresultaten VO van allochtone leerlingen gepresenteerd. Op basis van schoolgemiddelde cijfers voor alle vakken samen werd geconcludeerd dat allochtone leerlingen op het schoolgedeelte van het eindexamen (SE) niet veel slechtere resultaten behalen dan autochtone leerlingen, maar wel op het centrale deel (eerste zitting van het centraal examen, CE1). Dit heeft tot gevolg dat het verschil in cijfer tussen schoolgedeelte en het centrale deel op het eindexamen - de discrepantie - voor allochtone leerlingen aanzienlijk groter is dan voor autochtone leerlingen. Dit onderzoek wil het probleem nader in kaart brengen en verklaren door met behulp van recente examencijfers per vak van individuele leerlingen een aantal vragen te beantwoorden.
    Uitgever / Publisher
    GION, Gronings Instituut voor Onderzoek van Onderwijs, RU Groningen
    Publicatiedatum / publication date
    2007
    Collections
    WODC Publications

    entitlement

     
    DSpace software (copyright © 2002 - 2023)  DuraSpace
    Quick Guide | Contact Us
    Open Repository is a service operated by 
    Atmire NV
     

    Export search results

    The export option will allow you to export the current search results of the entered query to a file. Different formats are available for download. To export the items, click on the button corresponding with the preferred download format.

    By default, clicking on the export buttons will result in a download of the allowed maximum amount of items.

    To select a subset of the search results, click "Selective Export" button and make a selection of the items you want to export. The amount of items that can be exported at once is similarly restricted as the full export.

    After making a selection, click one of the export format buttons. The amount of items that will be exported is indicated in the bubble next to export format.