Show simple item record

dc.contributor.authorWinter, H.B.
dc.contributor.authorMiddelkamp, A.
dc.contributor.authorHerweijer, M.
dc.coverage.spatialNederland
dc.date.accessioned2021-01-22T13:10:35Z
dc.date.available2021-01-22T13:10:35Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.citationISBN:978-90-5454-794-5
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12832/1564
dc.description.abstractDit is een deelonderzoek van de derde evaluatie van de Algemene wet bestuursrecht (AWB). Sinds de invoering van hoofdstuk 9 van de Awb op 1 juli 1999 zijn bestuursorganen verplicht klachten over gedragingen van ambtenaren af te handelen in overeenstemming met de bepalingen in dit hoofdstuk. Zo dient de ontvangst van de klacht te worden bevestigd (artikel 9:6 Awb), worden de klager en degene op wie de klacht betrekking heeft gehoord (art. 9:10 Awb) en handelt het bestuursorgaan binnen 6 weken - maximaal 10 weken - de klacht af (art. 9:11 Awb), eventueel met behulp van een adviescommissie (art. 9:15 Awb). Het onderzoek geeft een beeld van het functioneren van het interne klachtrecht in het bestuursrecht in theorie en praktijk.
dc.publisherBoom Juridische uitgevers
dc.relation.ispartofseriesWODC Rapport 1326e
dc.subjectWet- en regelgeving
dc.subjectKlachtrecht
dc.subjectAwb
dc.subjectEvaluatieonderzoek
dc.subjectTevredenheidsonderzoek
dc.subjectAdministratief recht/procesrecht
dc.titleDerde evaluatie van de Algemene wet bestuursrecht 2006
dc.title.alternativeKlagen bij bestuursorganen; evaluatieonderzoek naar de klachtbehandeling door bestuursorganen
dc.typerapport
dc.identifier.project1326E
refterms.dateFOA2021-01-22T13:10:35Z
html.description.abstractDit is een deelonderzoek van de derde evaluatie van de Algemene wet bestuursrecht (AWB). Sinds de invoering van hoofdstuk 9 van de Awb op 1 juli 1999 zijn bestuursorganen verplicht klachten over gedragingen van ambtenaren af te handelen in overeenstemming met de bepalingen in dit hoofdstuk. Zo dient de ontvangst van de klacht te worden bevestigd (artikel 9:6 Awb), worden de klager en degene op wie de klacht betrekking heeft gehoord (art. 9:10 Awb) en handelt het bestuursorgaan binnen 6 weken - maximaal 10 weken - de klacht af (art. 9:11 Awb), eventueel met behulp van een adviescommissie (art. 9:15 Awb). Het onderzoek geeft een beeld van het functioneren van het interne klachtrecht in het bestuursrecht in theorie en praktijk.nl_NL
dc.identifier.tuduuid:3098a9a5-305e-47c4-a851-bfb702d0b445
dc.contributor.institutionWODC
dc.contributor.institutionRijksuniversiteit Groningen, Faculteit Rechtsgeleerdheid, Vakgroep Bestuursrecht en Bestuurskunde
dc.contributor.institutionPro Facto
dc.source.cityDen Haag


Files in this item

Thumbnail
Name:
1326e-omslag_tcm28-68809.pdf
Size:
83.70Kb
Format:
PDF
Thumbnail
Name:
1326e-volledige-tekst_tcm28-68 ...
Size:
5.489Mb
Format:
PDF

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record