Show simple item record

dc.contributor.authorHauten, M. van den
dc.contributor.authorRademaker, J.
dc.coverage.spatialNederland
dc.date.accessioned2021-01-22T13:10:33Z
dc.date.available2021-01-22T13:10:33Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12832/1549
dc.description.abstractBestuurlijke boetes en strafrechtelijke boetes worden vanuit verschillende rationaliteiten bepaald. Omdat er signalen zijn ontvangen dat het evenwicht tussen strafrechtelijke en bestuurlijke boetetarieven verstoord is, is er behoefte aan een kader voor tarifering van boetes. Om een dergelijk kader te ontwikkelen moet allereerst de omvang van dit probleem in kaart worden gebracht en moeten de eventuele knelpunten worden geanalyseerd. Tevens moet bekend zijn welke criteria betrokkenen hanteren om tot de tarieven te komen. Daarnaast is nagegaan welke boetetarieven gelden bij verkeersovertredingen in Nederland en de andere EU-landen? Hoe verhouden de Nederlandse tarieven zich tot die in andere EU-landen? De volgende EU-landen zijn als vergelijking geselecteerd: Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, België, Verenigd Koninkrijk, Spanje, Italië, Portugal, Luxemburg, Polen en Griekenland. Deze onderzoeksresultaten zijn reeds gepubliceerd.nl_NL
dc.publisherAPE
dc.relation.ispartofseriesWODC Rapport 1295a
dc.subjectVerkeersboete
dc.subjectVergelijkend onderzoek
dc.subjectGeldboetecategorie
dc.subjectVerkeersovertreding
dc.subjectBestuurlijke boete
dc.titleNederlandse verkeersboetes in internationaal perspectief
dc.title.alternativeVerkennend onderzoek in twaalf Europese landen
dc.typerapport
dc.identifier.project1295A
refterms.dateFOA2021-01-22T13:10:33Z
dc.identifier.tuduuid:63fd6057-92c6-445c-a88d-bf800a26c054
dc.contributor.institutionWODC
dc.contributor.institutionAPE
dc.source.cityDen Haag


Files in this item

Thumbnail
Name:
1295-volledige-tekst_tcm28-686 ...
Size:
270.3Kb
Format:
PDF

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record