Internationale en Europeesrechtelijke verplichtingen ten aanzien van handhaving in de zeescheepvaart
dc.contributor.author | Backes, Ch.W. | |
dc.contributor.author | Blomberg, A.B. | |
dc.contributor.author | Dotinga, H.M. | |
dc.contributor.author | Soons, A.H.A. | |
dc.coverage.spatial | Nederland | |
dc.date.accessioned | 2021-01-22T13:10:28Z | |
dc.date.available | 2021-01-22T13:10:28Z | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12832/1515 | |
dc.description.abstract | Het onderzoek is één van de deelprojecten van het programma ‘Bruikbare rechtsorde’. In dit deelproject is onderzocht of de handhavingsplichten van de vlaggenstaat op grond van de Schepenwet en de Wet voorkoming verontreiniging door schepen (Wvvs), binnen de daarvoor geldende internationale kaders, eigentijdser, effectiever en efficiënter kan worden ingevuld. In het onderhavige onderzoek gaat het over de vraag of het internationale recht en het Europese recht het toelaten dat handhaving van de regelgeving op het gebied van de zeescheepvaart geschiedt door middel van bestuurlijke en civielrechtelijke instrumenten in plaats van de thans gebruikelijke strafrechtelijke handhaving. | |
dc.publisher | Centrum voor Omgevingsrecht en beleid, Netherlands Institute for the Law of the Sea (NILOS), Universiteit Utrecht | |
dc.relation.ispartofseries | WODC Rapport 1223 | |
dc.subject | Handhaving | |
dc.subject | Internationaal recht | |
dc.subject | Scheepvaart | |
dc.subject | Bestuursstrafrecht | |
dc.subject | Eu-richtlijn | |
dc.subject | Rechtshandhaving | |
dc.title | Internationale en Europeesrechtelijke verplichtingen ten aanzien van handhaving in de zeescheepvaart | |
dc.type | rapport | |
dc.identifier.project | 1223 | |
refterms.dateFOA | 2021-01-22T13:10:28Z | |
html.description.abstract | Het onderzoek is één van de deelprojecten van het programma ‘Bruikbare rechtsorde’. In dit deelproject is onderzocht of de handhavingsplichten van de vlaggenstaat op grond van de Schepenwet en de Wet voorkoming verontreiniging door schepen (Wvvs), binnen de daarvoor geldende internationale kaders, eigentijdser, effectiever en efficiënter kan worden ingevuld. In het onderhavige onderzoek gaat het over de vraag of het internationale recht en het Europese recht het toelaten dat handhaving van de regelgeving op het gebied van de zeescheepvaart geschiedt door middel van bestuurlijke en civielrechtelijke instrumenten in plaats van de thans gebruikelijke strafrechtelijke handhaving. | nl_NL |
dc.identifier.tud | uuid:d1bd1e34-5772-4798-a060-d3bfe9904707 | |
dc.contributor.institution | WODC | |
dc.contributor.institution | Centrum voor Omgevingsrecht en Beleid | |
dc.source.city | Utrecht |