Hoe zetten we ze 't betaald?
dc.contributor.author | Winter, H.B. | |
dc.contributor.author | Buissink, G.W. | |
dc.contributor.author | Struiksma, N. | |
dc.contributor.author | Steur, W. | |
dc.contributor.author | Oostveen, N. van | |
dc.coverage.spatial | Nederland | |
dc.date.accessioned | 2021-01-22T13:10:27Z | |
dc.date.available | 2021-01-22T13:10:27Z | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12832/1505 | |
dc.description.abstract | The subject of this study is the following problem: Which legal instrument is advisable and feasible in order to sanctin fare dodgers in public transport, after the (partial) introduction of the closed boarding regime in 2008 and what can be learned from other countries (England, Denmark and Switzerland)? Index Summary | |
dc.description.abstract | De centrale vraag in dit onderzoek is op welke wijze het zwartrijden in de toekomst - na het (grotendeels) invoeren van een gesloten instapregime in 2008 - het meest effectief en efficiënt kan worden gesanctioneerd: strafrechtelijk, civielrechtelijk, bestuursrechtelijk of door een combinatie van deze. In dit kader komen de volgende vragen aan de orde: Welke sanctiemodaliteiten zijn er bij de aanpak van zwartrijden? Wat zijn de voor- en nadelen van de verschillende sanctiemodaliteiten? Buitenlandse ervaringen (Engeland, Denemarken en Zwitserland) spelen hierbij een centrale rol. | |
dc.publisher | Pro Facto | |
dc.publisher | Rijksuniversiteit Groningen | |
dc.relation.ispartofseries | WODC Rapport 1201 | |
dc.subject | Openbaar vervoer | |
dc.subject | Vergelijkend onderzoek | |
dc.subject | Engeland | |
dc.subject | Technopreventie | |
dc.subject | Zwitserland | |
dc.subject | Strafvervolging | |
dc.subject | Geldboete | |
dc.subject | Bestuurlijke boete | |
dc.subject | Zwartrijden | |
dc.subject | Denemarken | |
dc.title | Hoe zetten we ze 't betaald? | |
dc.title.alternative | Onderzoek naar de sanctionering van zwartrijden na invoering ET/BTS | |
dc.type | rapport | |
dc.identifier.project | 1201 | |
refterms.dateFOA | 2021-01-22T13:10:27Z | |
html.description.abstract | The subject of this study is the following problem: Which legal instrument is advisable and feasible in order to sanctin fare dodgers in public transport, after the (partial) introduction of the closed boarding regime in 2008 and what can be learned from other countries (England, Denmark and Switzerland)? Index Summary | en_GB |
html.description.abstract | De centrale vraag in dit onderzoek is op welke wijze het zwartrijden in de toekomst - na het (grotendeels) invoeren van een gesloten instapregime in 2008 - het meest effectief en efficiënt kan worden gesanctioneerd: strafrechtelijk, civielrechtelijk, bestuursrechtelijk of door een combinatie van deze. In dit kader komen de volgende vragen aan de orde: Welke sanctiemodaliteiten zijn er bij de aanpak van zwartrijden? Wat zijn de voor- en nadelen van de verschillende sanctiemodaliteiten? Buitenlandse ervaringen (Engeland, Denemarken en Zwitserland) spelen hierbij een centrale rol. | nl_NL |
dc.identifier.tud | uuid:bf143912-8c47-4821-9a43-eb87eac45dc7 | |
dc.contributor.institution | WODC | |
dc.contributor.institution | Pro Facto | |
dc.source.city | Groningen |