Show simple item record

dc.contributor.authorSoepboer, G.
dc.contributor.authorVeenstra, R.
dc.contributor.authorVerhulst, F.C.
dc.coverage.spatialNederland
dc.date.accessioned2021-01-22T13:07:36Z
dc.date.available2021-01-22T13:07:36Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12832/1356
dc.description.abstractThis study provides an answer to the following research questions: what is the prevalence of anti-social behaviour amongst children under twelve? To what extent does continuity and discontinuity of anti-social behaviour exist over a period of two years, from around the age of 11/12 to 13/14? How do individual characteristics and upbringing affect anti-social behaviour amongst children under twelve? Are children under twelve labelled as anti-social in one context and pro-social in another context? Index Summary
dc.description.abstractDit onderzoek geeft antwoord op de volgende onderzoeksvragen:Wat is de prevalentie van antisociaal gedrag bij twaalfminners?In hoeverre is sprake van continuïteit en discontinuïteit van antisociaal gedrag over een periode van twee jaar, ongeveer van 11/12 jaar naar 13/14 jaar?Wat is de relatie van antisociaal gedrag bij twaalfminners met individuele en opvoedingskenmerken?Wordt een twaalfminner in de ene context als antisociaal, en in de andere context als prosociaal betiteld?
dc.publisherRijksuniversiteit Groningen - Vakgroep Sociologie
dc.relation.ispartofseriesWODC Rapport 01.074
dc.subjectOpvoeding
dc.subjectSchool en criminaliteit
dc.subjectScholieren
dc.subjectMeisjes
dc.subjectOnderwijs
dc.subjectJeugdige delinquenten
dc.subjectKinderen
dc.subjectLeeftijd
dc.titleBen ik te min?
dc.title.alternativeAard, omvang en achtergronden van antisociaal gedrag aan het einde van de basisschool en het begin van het voortgezet onderwijs
dc.typerapport
dc.identifier.project01.074
refterms.dateFOA2021-01-22T13:07:36Z
html.description.abstractThis study provides an answer to the following research questions: what is the prevalence of anti-social behaviour amongst children under twelve? To what extent does continuity and discontinuity of anti-social behaviour exist over a period of two years, from around the age of 11/12 to 13/14? How do individual characteristics and upbringing affect anti-social behaviour amongst children under twelve? Are children under twelve labelled as anti-social in one context and pro-social in another context? Index Summaryen_GB
html.description.abstractDit onderzoek geeft antwoord op de volgende onderzoeksvragen:Wat is de prevalentie van antisociaal gedrag bij twaalfminners?In hoeverre is sprake van continuïteit en discontinuïteit van antisociaal gedrag over een periode van twee jaar, ongeveer van 11/12 jaar naar 13/14 jaar?Wat is de relatie van antisociaal gedrag bij twaalfminners met individuele en opvoedingskenmerken?Wordt een twaalfminner in de ene context als antisociaal, en in de andere context als prosociaal betiteld?nl_NL
dc.identifier.tuduuid:722d7fd2-97c9-445d-b1b4-988d69178c92
dc.contributor.institutionWODC (subsidie)
dc.contributor.institutionVakgroep Sociologie, Rijksuniversiteit Groningen
dc.contributor.institutionErasmus Medisch Centrum
dc.source.cityGroningen
dc.source.cityRotterdam


Files in this item

Thumbnail
Name:
01.074-samenvatting_tcm28-67008.pdf
Size:
17.54Kb
Format:
PDF
Thumbnail
Name:
01.074-volledige-tekst_tcm28-6 ...
Size:
283.3Kb
Format:
PDF
Thumbnail
Name:
01.074-summary_tcm28-67010.pdf
Size:
13.40Kb
Format:
PDF

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record